Het optimaliseren van websites met zoekwoorden, linkbuilden en het publiceren van blogposts zijn niet de enige methoden die je kan gebruiken om jouw website te optimaliseren. Je kunt namelijk ook jouw Twitter-account slim inzetten.
Wist je dat Google en Twitter een goede samenwerking hebben? Deze samenwerking geeft Google toegang tot de Twitter tijdlijn, waardoor de zoekmachine van Google twitter berichten ook in hun zoekresultaten laat zien. Dit geeft Twitter een belangrijke rol in zoekmachine optimalisatie.
Hoe kan je Twitter daarom het best gebruiken om jouw positie in Google te verhogen?
Hoe Twitter SEO versterkt.
Als je wil zien welk effect Twitter heeft op websites en de zichtbaarheid van bedrijven op Google, voer dan een bedrijfsnaam of website in op Google.
Je zult zien dat de laatste Twitter berichten van dat specifieke bedrijf op de eerste pagina van zoekresultaten te vinden is.
Je kan ook proberen een hashtag te zoeken op Google. Veel mensen gebruiken hashtags als zoekwoorden om in Google content te vinden die op social media gedeeld is. Raad eens welk platform altijd bovenaan verschijnt wanneer je een hashtag zoekt op Google?
De Google-Twitter samenwerking heeft het microblogging platform een privilege gegeven ten opzichte van andere sociale platformen. Als je op zoek bent naar manieren om jouw website te optimaliseren, dan is Twitter het platform waar je moet beginnen met jouw campagne.
Het belang van berichten delen op social media.
Zelfs als jouw Twitter content niet geïndexeerd is door Google, zijn er vele SEO-voordelen te noemen om Twitter te gebruiken als middel voor het promoten van jouw website. Een van de voordelen is het opbouwen van referenties naar jouw website en blog posts.
De meeste SEO-experts zijn het erover eens dat de hoge positie in Google bepaald wordt naar gelang het aantal referenties op social media naar een link. Om het simpel te stellen, hoe meer jouw berichten op Twitter en Facebook gedeeld worden, hoe groter de kans dat jouw website hoger komt te staan in Google.
Je kunt twitter op verschillende manieren inzetten om je website te optimaliseren voor Google. Hieronder een aantal voorbeelden:
1. Deel jouw blog posts automatisch.
Twitter heeft momenteel meer dan 330 miljoen actieve gebruikers per maand. Je hebt de mogelijkheid om dit gigantisch groot publiek te bereiken met jouw zakelijk Twitteraccount. Niet alleen dat, je kan Google ook laten weten dat je een actieve website en blog hebt door consistent links te tweeten naar jouw website.
Het kan af en toe lastig zijn om een Twitteraccount bij te houden, wanneer je al een website en blog bijhoudt. Gelukkig zijn er tools die je kan gebruiken om Twitter berichten automatisch te delen.
Je kan jouw Twitteraccount verbinden aan jouw blog door WordPress Plugins en tools te gebruiken. Deze tools zorgen ervoor dat elke blog die je deelt automatisch op Twitter gedeeld wordt. Zo heb je er geen omkijken naar en wordt het werk voor je gedaan.
2. Deel jouw content herhaaldelijk.
Het eenmalig delen van links naar jouw blog posts is niet genoeg om voldoende kliks naar jouw website te genereren of om Google te laten weten dat jouw links het waard zijn om bovenaan de zoekresultaten te staan. Dit betekent dat je consistent bezig moet zijn met het genereren van meer likes en shares van jouw blog posts en pagina’s.
Je kunt dit doen door op vaste dagen in de maand berichten in te plannen op Twitter die gedeeld worden. Het is niet nodig om een social media werknemer hiervoor aan te nemen. Je kan bijvoorbeeld de tool Buffer gebruiken om dit te realiseren.
Met Buffer kan je jouw blog posts en links inplannen om op Twitter en Facebook te delen op basis van een planning die je zelf maakt. Je kunt zelf de beste momenten kiezen om de content op jouw blog te delen op Twitter gedurende de weken.
Zorg er wel voor dat je je volgers niet spamt. Het is prima als je een tweet meerdere keren verstuurd, zolang je dat maar niet op dezelfde dag doet.
3. Invloed van jouw profielnaam op Twitter.
De naam die je gebruikt voor jouw Twitteraccount speelt een grote rol in het optimaliseren van jouw website.
Mensen die interesse hebben in het volgen van een bedrijf of product op social media zoeken vaak naar het Twitteraccount op Google; voorbeeld: Optima Media Twitter. Google gebruikt de bedrijfsnaam als sleutelwoord om op Twitter op zoek te gaan naar accounts waar jouw bedrijfsnaam in voorkomt. Zorg er daarom voor dat jouw account ook jouw bedrijfsnaam bevat.
Door jouw profiel zorgvuldig en uitgebreid in te vullen zorgt ervoor dat je een hogere positie in Google krijgt. Als je ook een effectieve en krachtige samenvatting schrijft over jouw bedrijf met de juiste hashtags, zal jouw Twitteraccount ook makkelijker gevonden worden.
Vervolgens kan je een vastgezette tweet gebruiken om leads naar jouw landingspagina te krijgen, zodat de bezoekers veranderen in volgers waardoor jouw maillijst zal groeien.
4. Wees consistent en blijf promoten.
Elke marketingstrategie vereist een investering. Investeer daarom zoveel mogelijk in het optimaliseren van jouw website, vindbaarheid en SEO.
Hoe vaker jouw berichten gedeeld worden, hoe meer jouw bedrijf onder de aandacht komt. Dit komt ten goede van de optimalisatie van jouw website. Blijf jouw website en links naar blogs consistent delen op Twitter om de beste resultaten te behalen.